Teška ekonomska situacija primorala je većinu građana da stegnu kaiš, kako bi izašli na kraj sa finansijskim poteškoćama. Ipak, ako je suditi po ponudi automobila na našem tržištu, uslovi nikada nisu bili povoljniji, a sa svih strana nas obasipaju niskim ratama, dužom garancijom ili bogatijom opremom. Najbolja kupovina u ovom trenutku bila bi kompaktna „c klasa“, savetuju prodavci automobila. Zbog nedavne svetske ekonomske krize, auto-kompanije su bile prinuđene da spuste cene u tom segmentu, pa je vrednost ispod realne. One se u zavisnosti od proizvođača kreću od 9.000 do 15.000 evra. Pojedini domaći distributeri su uspeli da nabave odlazeće modele, pa popusti idu do nekoliko hiljada evra. Tako s, na primer, jeftino može nabaviti stari „ford fokus“ za 12.990 evra, što je čak 4.800 evra manje od nedavno aktuelne cene. Toj ponudi se može pridodati „golf 5“ od 15.000 evra, najjeftiniji „sitroen c4“ za 14.500 ili „hjundai i30“ od 10.590 evra. Takođe, „Fijat“ ima popuste više od 1.000 evra, dok je „Kija“ pojedine modele snizila i do 3.000 evra.
Teška ekonomska situacija primorala je većinu građana da stegnu kaiš, kako bi izašli na kraj sa finansijskim poteškoćama.
Ipak, ako je suditi po ponudi automobila na našem tržištu, uslovi nikada nisu bili povoljniji, a sa svih strana nas obasipaju niskim ratama, dužom garancijom ili bogatijom opremom.
Cene
Najbolja kupovina u ovom trenutku bila bi kompaktna „c klasa“, savetuju prodavci automobila. Zbog nedavne svetske ekonomske krize, auto-kompanije su bile prinuđene da spuste cene u tom segmentu, pa je vrednost, kažu, ispod realne. One se u zavisnosti od proizvođača kreću od 9.000 do 15.000 evra.
Pojedini domaći distributeri su uspeli da nabave odlazeće modele, pa popusti idu do nekoliko hiljada evra. Tako s, na primer, jeftino može nabaviti stari „ford fokus“ za 12.990 evra, što je čak 4.800 evra manje od nedavno aktuelne cene. Toj ponudi se može pridodati „golf 5“ od 15.000 evra, najjeftiniji „sitroen c4“ za 14.500 ili „hjundai i30“ od 10.590 evra. Takođe, „Fijat“ ima popuste više od 1.000 evra, dok je „Kija“ pojedine modele snizila i do 3.000 evra.
Pogodnosti
Posle letnjeg zatišja u automobilskom svetu, polako su krenule ponude, popusti, bogati paketi opreme... Tako, veoma popularni „reno megan kupe“ ima osnovnu cenu od 17.255 evra sa svim dažbinama.
Međutim, trenutni popust je 1.700 evra, tako da su kupci praktično oslobođeni skoro polovine nameta koji donosi PDV i transport. „Tvingo“ je možda još bolji primer, jer osnovna cena je 7.626 evra, sa dažbinama 10.190, dok je popust 2.200 evra, čime je krajnja cifra 7.990 evra. Dodatna pogodnost je i mogućnost produženja garancije na godinu dana, uz doplatu samo dva odsto vrednosti vozila. Ona se može i preneti prilikom prodaje, tako da je investicija višestruko isplativa.
Jedan od najpovoljnijih načina kupovine automobila je preko lizinga, jer su rate manje nego pri otplati kredita. Kupovina preko lizinga se u 2011. godini nije drastičnije menjala uprkos tržišnim kretanjima, tvrde kompanije koje se bave ovom delatnošću. Tome je verovatno doprinela i široka ponuda, koja obuhvata kompletnu logističku podršku organizovanja registracije vozila, asistencije vezane za pribavljanje ponuda osiguravača i pronalaženje najpovoljnijih uslova osiguranja vozila.
Lizing
Po rečima Silvane Tričković iz „NBG Lizinga“ ponuda finansiranja putem lizinga je uvek simbioza ponude lizing kompanije i isporučioca vozila.
- Te dve stvari se nadopunjuju, pa je stvaranje novih proizvoda uvek plod kreativnog rada oba tima - objašnjava Silvana Tričković.
- Povoljnosti koje nude isporučioci vozila uz povoljnosti finansiranja koje nudi lizing kompanija su siguran recept za bolji plasman i proizvoda i usluge finansiranja.